mandag 20. august 2012

Helgetur til Langøy

Det har vært stille her på bloggen en fjorten dagers tid.
Vi har vært uten internett-tilgang, så jeg ligger etter både med egen blogging og lesing av andres blogger.
Jeg må nok bruke noen dager på å komme ajour.


I helga har vi besøkt bror Magne og svigerinne Torild på Langøy i Kragerø-skjærgården.
Det er alltid kjekt å komme til kysten om sommeren for oss som bor langt til fjells.

På lørdag ble det sopptur.


Torild har funnet kantareller.


Skogens gull.



Vi fant bra med sopp, og myggen var ivrig følge på turen.


Etter turen laga Torild bondeomelett som var metta av deilige kantareller og noen kremler. Et utsøkt måltid!


Magne har bursdag i morgen, og vi fikk smake på Torilds gode kake før vi dro på søndag.



Jeg kjenner det gjør meg godt å være i båt igjen.



Flott 68-åring!



Før vi dro, tok vi en snartur til grillhytta som Magne har vært med og bygd på Skarbo.
Et flott nærmiljø-tiltak.

Etter ei fin helg med godt vær, gjør det ingen ting at det regner litt i dag.
Ønsker alle mine lesere en flott mandag!

Hilsen Ingunn





13 kommentarer:

  1. Dere er altså ivrige å dra på tur :) Er noe eget med å være i båt, absolutt :)

    Ha en flott uke :)

    SvarSlett
  2. Se det. Full rapport! :-) Synd vi ikke fikk truffet dere, men vi står på huet i to flyttelass om dagen. Kanskje vi får ta en tur på besøk når ting roer seg i stedet. ;-)

    SvarSlett
  3. Nam, nam, hvor godt det er med sopp. Har plukket en del bær og nå står soppen for tur. Håper på noen flere finværs dager her på Nordmøre.
    Ha en flott uke.
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  4. Ser ut til at dere har storkosa dere på besøkstur! Trivelig!
    Godt at du endelig fikk nett-tilgang igjen!:-) Ønsker deg en fin ettermiddag!

    SvarSlett
  5. Så mye deilig sopp! Skjønner godt at du har kost deg i Kragerø sjærgården, verdens deiligste plass og mitt hjemsted :)
    Ha en fin uke, klem fra meg!

    SvarSlett
  6. For ein herleg tur dokke har hatt.
    Og så masse fin sopp..

    ps. tenkte på deg då me var på dine barndomstrakter på tur.

    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  7. Ser ut som dere har hatt en kjempeflott tur! Deilig med så mye god sopp. Ha en fin uke! Klem Marianne

    SvarSlett
  8. Åhhh så fint. Smuk, smuk natur.
    Bliver helt lækkersulten og sikke en fin grillhytte.
    Sommeraftens hilsen og smil fra Tove

    SvarSlett
  9. Der var du på pass igjen :) Håper dere hadde en flott ferie :) Og ferien fortsetter i vårt vakre land ser jeg av bildene :) Høsten er ei fantastisk fin tid.

    Her oppe i Alta har vi fått sommer, med opp mot 20 + og SOL! Flott start for alle som begynte på skole i dag - enten foran eller bak kateteret :)

    Ha ei strålende uke

    SvarSlett
  10. Så flott å ha deg tilbake igjen:)))))
    Skjønner at du har hatt en flott tur. Det gjør godt å lagre litt overskudd til en lang vinter.

    SvarSlett
  11. Så koselig tur! Det er fint å gjøre kjekke ting når en er sammen med venner og familien. I år blir det vel helst å plukke sopp i butikkhyllene for min del. Men jeg liker best å finne dem i naturen.
    Kjekt med kommentar fra deg igjen, Ingunn.

    SvarSlett
  12. Koselig tur dere har vært på med tilhørende fine bilder! Sopptur er noe jeg aldri har vært på, men det er sikkert morsomt om man finner så fine sopp som dere...de så veldig "friske" ut!

    Hjertelig takk for koselig kommentar hos meg...måtte le av deg når du sier du har kaffekopper nok til å dekke til halve bygda...det tror jeg nok jeg også kan...ja, er det ikke utrolig hvor mye som hoper seg opp?!
    Ønsker deg ei fortsatt god uke.
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  13. Ser ut som dere hadde det veldig koselig! Herlig å kunne nyte av "grøden" skogen gir også.
    Ha en fin dag! Klem :)

    SvarSlett