tirsdag 6. desember 2011

Til hendene

Jeg får mye inspirasjon av å lese andres blogger, og nå fikk jeg lyst til å strikke nissegryteklutene som jeg fant på Strikkpinnen. Jeg brukte dobbelt finullgarn og begynte å felle da jeg hadde 52 masker, men de ble rikelig store nok. Jeg tova dem på 40 grader to ganger, og de er myke og gode.


Høstvarmerne som jeg fant hos Strikkelisa har stått på lista mi ei stund, men nå kom jeg endelig i gang, og da ble det tre par i full fart, ett lys lilla og to røde par. Disse er morsomme å strikke og er kjempefine, synes jeg.
Garnforbruk ca. 25 gram, og jeg har brukt babyull og pinner nr.3.




Her er det første røde paret.


De to votteparene jeg skrev om sist, er blitt ferdige. Det går mye i lilla for tiden, men det er ei populær farge som mange vil ha.


Disse er strikka i Alpakka Sterk fra DSA.


Til slutt et par i Østlandsgarn i lys lilla og mørk lilla og de siste røde høstvarmerne som jeg ble ferdig med i går.




Ønsker alle ei fortsatt god førjulstid!

1 kommentar:

  1. Så mye fint du har fått ferdig :-)
    Søte nissegrytekluter og lekre votter og pulsvarmere. Dette skal nok varme godt.

    SvarSlett