tirsdag 22. oktober 2024

FLERE SOKKER


Det er seinhøstes og tida for å strikke sokker. Er vi kalde på føttene, fryser vi gjerne over hele kroppen. Jeg strikker ofte mange par i samme mønster og bytter litt på fargene.



Disse heter Silver Dream Socks eller Setesdalsokker. Oppskrifta er fra Drops, og den har jeg forandra litt på som vanlig for å få dem slik jeg ønsker. Garnet er Viking sportsragg. Str: 41-43.



Oktober er rosa måned, og da måtte jeg bare følge opp. Jeg er blitt mer og mer glad i farger, rosa intet unntak. Sokkene har litt ulik størrelse. De blir nok med på julemarked om en måneds tid. Garnforbruk pr par er ca 170 g.


Oktober byr på litt av hvert når det gjelder været, og på finværsdager er det skikkelig godt å være ute.



Så kommer også slike dager: 


De kan brukes til å lage eplemos eller steike lefsekling.




Klingen pakkes godt inn og smøres med Kviteseid-smør og sukker dagen etter. Det blir nok flere runder fram mot jul.


Ellers synes jeg dagene går skrekkelig fort, men jeg prioriterer å gå tur hver dag, uansett vær. Det gjør godt for både kropp og sjel.



Godt kledd på dagens tur, men båda lua og sjalet havna i sekken etterhvert.


Håper det står bra til med dere alle!


Klem fra Ingunn


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar