mandag 1. mai 2023

GRATULERER MED DAGEN!



I dag våkna vi til snø i lufta og på bakken. 
Det er jo ikke uvanlig her da, for vi bor jo i ei fjellbygd! 
Men vi fikk heist flagget, og etterhvert ble det oppholdsvær og glimt av sol.


Det er sikkert mange av dere som har fulgt med på Rydderevolusjonen på TV2. 
Jeg har latt meg inspirere til å ta en opprensk i mine gjemmer. 
Vi har bodd i dette huset siden 1994, og siden vi har hatt forholdsvis god plass, 
har det samla seg mye som det med fordel kan ryddes opp i. 
Likeså er det fint å gå gjennom kleskapa med jevne mellomrom. 
Og det er blitt betraktelig romsligere i hyller, skuffer og skap! 
Jeg har til og med kvitta meg med garn. Utrolig! 
Det viktigste er at denne ryddinga har ført med seg at jeg har fått rydda i hodet også. 
Anbefales!


Det er også viktig å ta vare på det som reddes kan synes jeg.
Jeg ber jentene levere hullete sokker som jeg kan få til å leve litt til.



Russesokkene til venstre har fått ny lest, Snart vår-sokkene til høyre likeså.




Her er to par til med forlenget levetid.





Denversokkene lot seg ikke redde så derfor ble det et nytt par.


Jeg vil avslutte med kloke ord jeg fant på Tankerom på Facebook.


En av livets vanskeligste lærdommer er kunsten å gi slipp.

Skyldfølelse, sinne, tap eller svik.

Forandring er aldri bare enkelt.

Vi kjemper for å holde fast,

vi kjemper for å gi slipp.


Dette har jeg lært utenat og skal gjenta for meg selv hver dag!


Håper alle har hatt en fin 1. mai!


Klem Ingunn

12 kommentarer:

  1. God 1. mai-hilsen til deg kjære Ingunn. Å ja, en slik vårrengjøring er bra... og å lage nytt av gammelt er rett og slett vakkert og tradisjonelt.
    Jeg ønsker deg en god kveld og når jeg ser snøfnuggene dine sender jeg deg en solhilsen, her begynner voldtekten å blomstre.
    Klem av Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for solhilsen! Jeg kan nok trenge den, men våren kommer nok etterhvert her også. Vi har hatt snø 17.mai også, og det er verre. Men været får vi ikke gjort noe med. Vi får konsentrere oss om der vi kan forandre.

      Ønsker deg ei fin uke med sol og varme!

      Klem Ingunn

      Slett
  2. Svar
    1. Ja, denne påminnelsen var akkurat det jeg trengte og fortsatt kommer til å trenge i tida framover. Jeg måtte bare dele.

      Klem Ingunn

      Slett
  3. Hei igjen, og takk for kommentarer hos meg!
    Dette var virkelig kloke ord, Ingunn! Takk for at du deler.
    Å holde liv i gamle sokker har jeg vokst opp med,- jeg selv har ikke brukt dette, men min mor gjør det! Og den dagen hun ikke er mere, kommer jeg sikkert til å overta dette, nå når jeg endelig har lært meg å strikke hæl! hehe.....
    Ønsker deg en fin søndag!

    Klem Inger G.

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig kjekt å kunne strikke hæl. Jeg bruker vanligvis metoden jeg lærte på folkeskolen. Nå begynner det å hjelpe med snøsmeltinga her, men det er fremdeles nok snø igjen. Nydelig vær i dag, og vi har gått lang tur i joggesko. I går var det fjellsko på snø!
      Fortsatt god søndag til deg også!

      Klem Ingunn

      Slett
  4. Kloke ord er nyttig å ta med seg! Og det er også veldig nyttig å ha en mor/bestemor som kan reparere fine sokker!
    Håper snart det blir litt mer vår hos dere - det er en fin tid!
    Hilsen fra Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
    Svar
    1. Når utfordringene står i kø, er det greit med noen gode ord på veien. Og nå tiner det her, bekken bruser og elva har stor vannføring. Det blir nok en kjølig 17.mai, men jeg får ta cape utenpå nordmørsbunaden min. Kjøpte det i 2015, men har faktisk ikke brukt det. Nedstenging og fint og varmt vær får ta skylda for det.

      Ønsker deg en kjempefin nasjonaldag! Vi er heldige som bor i Norge.

      Klem Ingunn

      Slett
  5. Kjære Ingunn, jeg ønsker deg en fantastisk nasjonaldag... Jeg er glad for at nrk sender direkte hele dagen, så jeg kan se mye av Norge i da.
    Gratulerer med dagen. Nyt din vakre Nordmørsbunad.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, Viola! Dette ble nok den kjøligste 17.mai jeg kan huske. Bare noen få plussgrader og iskald vind Men det ble en fin dag likevel. Etter å ha gått i tog, tale for dagen og korpsmusikk, gikk bussen tilbake til skolen vår der festen var. Og i år var det masse folk, tradisjonell mat, underholdning av skoleelever, tale for dagen der elevene deltok, leiker for store og små mm.
      Kjekt å kunne samles igjen etter pandemien, og i år var det også mange ukrainske flyktninger med. Nå er det bare ørlite snø igjen her, og rådyr og elg beiter på det grønne jordet. Venter datter med familie i morgen. Stor glede!

      Klem til deg, Viola! Hilsen fra Ingunn

      Slett
  6. Kom mai du skjønne milde nærmer seg allerede slutten. Vi tok en tur til Frankrike og der er det vår. Jeg trengte ikke de hjemmestrikkede sokkene jeg hadde tatt med for sikkerhets skyld :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå skjer det ting her også. Bare antydning til snø noen steder i skogen. Brusende bekker og stor vannføring i elva. Hele 20 grader i dag, og i øyeblikket regner det. Det er heldigvis ikke fare for flom her. Har vært travelt opptatt med å rydde en gammel sti i dag, men ser innom hos deg med det første.

      God natt! Klem fra Ingunn

      Slett