tirsdag 31. mars 2020

Kjøkkenkluter og luer

Tusen takk til alle dere som har vært innom bloggen min siden sist,
og en ekstra takk til dere som har kommentert!
Det er så kjekt med gode tilbakemeldinger!
Det har blitt mange småprosjekter hos meg etter alle genserne,
og jeg har også kasta meg på "klutebølga" i det siste.
Inspirasjonen var vel Karantenekluten som Bitta Mikkelborg la ut gratis på sida si.
Jeg synes den er så fin, 
og i tillegg er den så artig å strikke.



Karantenekluten
Design: Bitta Mikkelborg
Garn: Tuva helårsgarn, bomull/acryl
Pinner: 3,5
Garnforbruk: ca 45 g



Karantenekluten
Garn: Drops You
Pinner: 4
Garnforbruk: ca 45 g



Snertne Sløyfer
Design: Bitta Mikkelborg (oppskrift i kluteboka)
Garn: Drops You
Pinner: 4
Garnforbruk: ca 50 g


Her har jeg brukt garn fra lageret av bomullsgarn,
og jeg ser ikke bort fra at det blir flere kluter etterhvert.


Så har det blitt noen luer igjen.
Tanken var jo at vi skulle ha åpent på Uvdalsstugu ved påsketider,
men nå er jo det lagt på is i disse korona-tider.
Jeg er optimist og håper alt er ved det normale igjen om ikke altfor lenge.




Cortina-luer
Garn: Føn Merinoull
Oppskrift:  Dalegull-Cortina anno 1956
Pinner: 3,5 og 4
Str: M og L-XL
Garnforbruk: 70 og 85 g



Uvdalsluer
Dette er lua til Uvdalsgenseren som vi også selgerpå Uvdalsstugu
Garn: Finull, koksgrå og naturhvit
Drops alpaca, naturhvit til kanten på innsida
Pinner: 3 og 3,5
Garnforbruk: ca 60 g


Det blir mye strikketid denne spesielle tida,
men jeg prøver å mosjonere litt hver dag.
En god tur i frisk luft gjør underverker.
Her er det fremdeles isete partier der jeg går tur,
men håper at jeg snart kan gå hjemmefra i joggesko.





Det har blåst mye i det siste, 
men i går var det rolige vindforhold på fjellet,
og Marit og jeg fikk oss en etterlengta skitur.




Vimplene hang rett ned da vi starta på turen.



God avstand mellom skisporene,
og vi kjørte i hver vår bil!


Det ser ut til at det blir nok snø til påske i år også.
Jeg har planer om å ønske dere god påske i et annet innlegg.

MEN jeg håper du har det bra der du er nå!


Klem fra Ingunn


12 kommentarer:

  1. Så deilig med ski i solen og fantastiske bakker... glad Ingunn :-))
    Veldig fine Kjøkkenkluter du har strikket, mønster var nydelig.
    Vi har hatt i natten - 4 grader, men neste uker kommer våren tilbake.
    Kos deg. Klem fra Viola

    SvarSlett
  2. Du er så utrolig produktiv, og coronakluten synes jeg var veldig fin! Fint oppheng! Kluter og luer en fint å strikke når man er lei større ting. Jeg forsøker meg på bestemorsruter om dagen, som skal bli en sofapute, hadde jeg tenkt! Ja, det er viktig å være ute, og jeg er veldig glad for at jeg kan det igjen! Pass på deg selv! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  3. Ps. Har du en link til den coronakluten? Takk! :-)

    SvarSlett
  4. Kluter til å ha på kjøkkenbenken dette, ikke til å bruke! De er jo så fine!
    Hver gang jeg ser Cortina-mønsteret får jeg så lyst til å strikke den genseren. Nå må jeg snart gjøre noe med det!! Det er like flott som Marius, synes jeg. De to har en egen plass hos meg. Luene er flotte, både Cortina og Uvdal! Og du strikker veldig pent, som alltid!

    Klem fra Guri

    SvarSlett
  5. Godt å lese at du er i farta! Her er det mye skjermliv om dagen, så i dag har jeg bare kommentert innleveringer der det var nødvendig. Mellomtrinnet har jobba godt med k&h oppgavene sine. Mange fine resultat! I morgen er det en ny skjermdag! Ha det godt! Synnøvehilsen

    SvarSlett
  6. Godt å se at alt er vell! De klutene var vakre, alt for fine til bruk spør du meg :)
    Fine luer som alltid også, det er rare tider vi er i nå og ekstra godt da og ha strikketøy.
    Ønsker deg en fin helg.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  7. Nydelege klutar, og sikkert ei fryd å bruka :) Og gode og varme huer. Kos deg med strikkinga :)

    SvarSlett
  8. Mye flott du har strikket! Jeg liker å strikke småting, det har blitt en del nå for å bruke opp restegarn... Ha en herlig helg og Happy Knitting!

    SvarSlett
  9. Så nydelig kluter og flotte luer Ingunn 💖 ha en fin søndag 🍃 🌼 🍃

    SvarSlett
  10. Fint å ha et håndarbeid i disse tider! Ønsker deg ei god hjemmepåske! Heldigvis kan vi gå på tur!

    SvarSlett
  11. Fremdeles flott strikking hos deg, og fremdeles flott skiføre.
    Jeg er litt misunnelig.
    Har du vært inne hos meg og lest mer om farger?
    En god påske ønskes av Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  12. Nydelige kluter, egentlig for fine til å bruke som nettopp kluter. Flotte luer også, jeg synes at du er både flittig og flink. Her har det vært pause i strikkingen noen uker, ble plutselig lat. Og så har jeg et håp om å få lest noen av alle de bøkene som står i hylla. Med det været vi har nå, så vil det bli rikelig med tid til lesing.
    God påske, kos deg!

    SvarSlett