søndag 13. oktober 2019

September-strikk

Det blir lenge mellom hvert blogg-innlegg, dessverre.
Å blogge er en overskudds-aktivitet,
og da må jeg skynde meg her og nå.
Det mangler ikke på strikking
 selv om det ikke ble så mye forrige måned.


To par russe-sokker i damestørrelse
Oppskrift: Pt-design nr 1016
Garn: Vikinggarn Sportsragg
Pinner: 3,5
Garnforbruk pr par: ca 140 g



Tripp trapp-lue fra Garnlunden
Garn: Drops merino extra fine, lys grå
Pinner: 4,0
Garnforbruk: ca 75 g
Størrelse: herre



Denversokker fra Drops design
Garn: Vikinggarn Sportsragg, rust, naturhvit og koksgrå
Pinner: 2,5 og 3,5
Garnforbruk: ca 150 g


Alle disse er gamle favoritter som selges fort unna.
Denver-sokkene er vel de mest populære,
og nå prøver jeg å variere fargene.
Det blir nok flere par før julemarkedet.


I september ble det en tur til nordover igjen,
og da var jeg  heldig og fikk besøke fabrikkutsalget 
til Rauma Ullvarefabrikk.
Rene "godte"- butikken for meg.



Her er jeg kommet meg til disken med alle nøstene mine.




Sigurd og Martinus koser seg med grovkveite-kjeks.




Vi har også hatt besøk av Klara Johanne og foreldrene.
Her med mamma Ingvild.





Ingvild og Eirik benytta også anledningen til å steike flatbrød.
Gleder meg over at neste generasjon liker takkebakst.
Hjemmebakt smaker alltid godt.


Håper det står bra til med dere alle!
Jeg har hatt tunge dager etter å ha mista nok en bror på mindre enn ett år.
Det slår meg gang på gang at den som er så heldig å få leve,
også vil oppleve mye sorg og savn.





Dagen etter Johans begravelse spiste bror Magne,  svigerinne Torild, Hans og jeg lunsj på Tingvoll fjordhotell.



Ønsker dere alle ei fin høstuke!
Her har vi hatt både snø og kulde,
men det er tida for det og ganske så normalt.


Strikkehilsen fra Ingunn

11 kommentarer:

  1. Mye fin strikking som vanlig :) Så spennende med tur til Rauma, her var det sikkert mye fint garn.
    Sorgen og savnet etter et kjært familiemedlem er vondt, vi som er igjen må ta godt vare på hverandre.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  2. Koseleg innlegg med både glede og sorg.
    Kondolere med tapet av bror din ! Det er tankevekkande at me er komne i
    ein alder der det kan vere naturleg, men i dag er det oftast sjukdom som grip inn.
    Her besøke me dagleg svigermor som er 91 år og skrøpeleg, men tindrande klar.
    Livet har mange faser.
    Kjekt å sjå kor store barneborna dine er blitt.
    Me fyl no med kvarandre etter mange års vennskap gjennom bloggverda <3
    Ha ein fin haustdag, flyttedag seier primstaven.
    I dag er veret kaldt og strålande her, då kan me vel vente ein fin vinter...
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  3. Russe-sokker ha fantastisk mønster. Jeg synes de er kjøpt veldig bra - så vel som de vakre Denver-sokker. Det ville jeg med.
    Min medfølelse med din brors tapet, kjære Ingunn.
    Ja det er sånn...
    jo eldre vi blir, jo mer må vi takle tap. Men desto mer nyter vi også nytt liv. Takk for bildenen fra barnebarna og Invild og Eirik. Så vakre bilder - en glede å se.
    Mine har ferien på Bornholm denne uken, og neste uke skal vi ser hverandre.
    Jeg gleder meg.
    Hilsener og klem fra meg.
    Ha riktig fine strikketime, Ingunn.

    SvarSlett
  4. Jeg synes du er flittig og tryller fram mye fint med pinnene. Kan tenke du kosa deg på Rauma fabrikkutsalget, de har jo så mye fine farger. Så artig at også den yngre generasjon tar i bruk takka! Leit å høre om broren din. Det er tungt å miste noen en er glad i. Klem fra Marit Johanne

    SvarSlett
  5. Så flott septemberstrikk du viser, og så kjekt med tur til fabrikkutsalget på Rauma. Vil tru det var mykje som frista der. Og så store barnebarna er blitt.
    Så trist med tapet av to brødre. Forstår det er tungt. Ynskjer deg gode dagar. Klem frå Bodil.

    SvarSlett
  6. Det er veldig mye fint du strikker! Takk også for familiebilder - hyggelig å se. Men selvsagt trist når vi mister noen av våre nærmeste. Vi må nyte hver dag. Hilsen Tove/fargeneforteller

    SvarSlett
  7. Du "tryller" som alltid frem flotte strikkeplagg, fine farger og mønster. Så er det trist at du har mistet enda en bror, varme tanker til deg og dine. Men som du sier, den som lever, vil oppleve tap, sorg, savn. Det er godt å se at du har yngre generasjoner sammen med deg, livets gang blir så åpenbar og synlig. Ta vare på hverandre og lev, det er den fineste måten vi kan hedre dem som dessverre ikke fikk flere dager. Klem

    SvarSlett
  8. Så koselig med besøk av barn og barnebarn, og hyggelig å se at takken er i bruk! Min svigerdatter lager supergode sveler på sin takke, arvet etter mormoren! De er et must til alle bursdager! Heldige deg som fikk besøke strikke-Mekkaet! Der skulle jeg ha vøri! Men jeg får nøyes med garnlageret mitt, som ikke akkurat der lite...! Til slutt må jeg få beklage sorgen, og tapet av din bror. Det er ikke lett å miste noen som står en nær. Varm klem fra Cathrine <3

    SvarSlett
  9. Å, du strikker så mye fiiint!
    Og så er det dette med kjære familiemedlemmer! Så vondt å miste søsken! Så rikt å få ha barn og barnebarn :)

    SvarSlett
  10. Once again, you have produced an absolutely amazing article here, and I appreciate that a lot. This article is just stunning to read,
    and it would be better for me to read more articles that are similar. If you have time you can check this blog on Gift Card Generator

    SvarSlett