fredag 22. mars 2019

Noen flere sokke-par


Etter julehandelen var det tomt for herre-sokker på Uvdalsstugu,  og vi ble enige om at vi burde bidra med minst ett par hver for å fylle opp lageret.
Mitt bidrag ble dette paret enn så lenge.
Å strikke sokker krever ikke store tankevirksomheten,
så en kan gjerne ha et par på gang innimellom mer krevende prosjekter.



Garn: Opal Little secrets 6-fach + litt grått Viking sportsragg
Pinner: 3,5
Garnforbruk: ca 100 g


Dette var et 150-grams nøste, 
så da ble restene brukt til et par barnesokker.



Sokkene til venstre er i Opal,
mens de til høyre er strikka av dobbelt garn der banderolen var borte. Disse skal barnebarna ha.
Oppskrifta er den jeg lærte på folkeskolen for over 60 år siden.
Den fungerer fortsatt!


Så ble det noen flere påskesokker,
men nå er det ikke mye gult garn igjen.



Til venstre: Chicken legs by Drops design
Garn: Viking Frøyagarn, dobbel tråd
Mønsterfarger i Viking sportsragg
Garnforbruk: ca 175 g

Til høyre: Mariussokker
Garn: Viking Frøyagarn, dobbel tråd
Oransje ullgarn og lys brunt Viking sportsragg
Garnforbruk: ca 140 g
Pinner: 3,5 på begge parene


Neste gang håper jeg å kunne vise dere en ferdig genser.


Det har blitt noen flere skiturer, 
men de siste dagene har det vært mye vind og mildvær.



Venninne Marit i farta!



Det har kommet bra med snø i det siste
så nå håper jeg føret holder til påske.


Takk for koselige kommentarer på siste innlegg!

Riktig god helg til dere alle!


Klem fra Ingunn

5 kommentarer:

  1. Deilige sokker, og vakkert snøføre! Det ser utrolig deilig ut. Men jeg er nå likevel glad for at snøen er borte og vi har deilig vårvær her nå :)
    Håper du får noen fine skiturer til. God helg fra Marit Johanne

    SvarSlett
  2. Vakre ullsokker... ja, vi bruker :-)) Så herlig at du bruker modellen du har lært i grunnskolen... TV strikking. Jeg gleder meg i Oslo ettermiddag.
    På fredag jeg tok en tur i natur med barnebarnene 9 og 13. Beste vårvær, også i går... hele familie sammen og uten 20 grader og
    solen ståler - lykkelig alle. I dag er mannen og jeg alene i huset,
    solen forsvant og vinden blåser - 5 grader - strikking og TV været.
    SøndagsKlem fra Viola
    Jeg ønsker deg riktig god på ski, kjære Ingunn.

    SvarSlett
  3. Sokkar er det alltid bruk for, og dei du strikkar ser veldig gode ut. Og så flinke de er til å gå på skitur :)

    SvarSlett
  4. Deilige strikka sokker, de gule er så fine synes jeg! Må huske det :)
    Nå er våren her med snøklokker og påskeliljer som spirer i hagen.
    Ønsker deg en god uke.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  5. Eg er så imponert over alt du produsera. Gode varme lestar i fleng.
    Oppskrifta di er den eg også bruka, du fekk meg på gli den gongen og sidan
    har eg strikka nokre eg også.
    Eg held på med ein genser til meg sjølv, men det blir litt opprekking og tull.
    Det er for lenge mellom kvar gong. Og skuldra skrik både dag og natt..
    Eg tenkte akkurat på deg no når det store skipet nærma seg Kristiansund.
    Det er eit under at det har gått bra, ikkje rart avisene og lokalradioen har sine hovudsaker om dramaet på Hustadvika. Det er SÅ godt at det gjekk bra.
    Ha ei god veke vidare, snart april..
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett