søndag 17. juni 2018

Sokke-oppsummering

En dag som denne med regn i lufta og skodde langt nedover liene, er vel brukende til å ta en liten oppsummering av sokkestrikkinga så langt i år.
Jeg kan vel like godt begynne med Denversokkene.
Noen  nye farger er det blitt, 
men også flere par av velbrukte fargekombinasjoner.
















Disse sokkene er min absolutte favoritt.
De er morsomme å strikke
og selger bra.
Fine presanger er det også.
Garn: Viking sportsragg
Pinner: 2,5 og 3,5
Garnforbruk: ca 150 g
Oppskrift fra Drops Design




Så ble det et par russesokker i stor størrelse.
Disse er også artige å strikke.
Sokkene er solgt så jeg må nok legge opp et nytt par snart.
Garn: Viking sportsragg
Pinner: 3,5
Garnforbruk: ca: 155 g
Oppskrift fra Raumagarn




Mariussokker i herrestørrelse
Garn: Viking sportsragg
Pinner: 3 og 3,5
Garnforbruk: ca 195 g
Oppskrift: Fra Marius-boka, litt justert


Vi selger en del sokker på Uvdalsstugu i løpet av sommersesongen, 
så det er kjekt å ha et godt utvalg.
Vi er seks stykker som strikker for salg,
og da blir det litt av hvert å velge mellom.
Veldig kjekt er det også å møte turistene som ferdes etter veien.
De vil gjerne besøke stavkirka vår,
lurer ofte på hvor nærmeste minibank er
og tar seg ofte tid til en vaffel og en kaffekopp.
Så liker de å fortelle hvor de kommer fra 
og hvor ferden går videre.
En hyggelig sommeraktivitet å ha Stugu-vakt!



Ønsker alle mine lesere riktig god sommer!
Det er sikkert mange av dere som følger med på fotball-VM.
Da gjelder det å ha enkelt strikketøy,
men det er jo bare å kikke opp når jubelen stiger,
og så kommer alt i reprise gang på gang.


Fortsatt god søndag fra Ingunn




3 kommentarer:

  1. Det er alltid kjekt å sjå alle dei fine sokkane som du strikkar :) Kjekt at dei er så poulære. God sommar til deg og :)

    SvarSlett
  2. Flott sokker, kjære Ingunn. Hvis jeg var turist, ville jeg også kjøpe den :-))
    Ønsker deg en riktig fin midtsommernatt. Klem fra Viola

    SvarSlett
  3. Eg ser for meg at lestane dine går som "varmt hvetebrød" i Uvdalsstugu.
    Dei er flotte både i fargar og fasong.
    VM, ja, det må ein ha med, og som du seier det går an å gjere noko nyttig medan
    ein ser/høyrer.
    Her skifta veret mellom regnstyrt og sol, og det er kjøleg. Men me kan vel
    ikkje klage etter den fantastiske maimånaden.

    Ønskjer deg fine og gode sommardagar vidare.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett