fredag 8. september 2017

Babyteppe - strikka på skrå




Oppskrift:  Strikk til nøstebarn av Kathrine Gregersen
Garn: Superfine Merino Wool, 105 m / 50 g
Pinner: nr 6, anbefalt til garnet 3,5 - 4
Garnforbruk: 385 g
Mål: 82 x 82 cm
Vaska og blokka: 115 x 115 cm




Merinoull er mykt og kløfritt,
men garnet er noe glatt,
og det var ikke lett å strikke med tykkere pinner
enn anbefalt.
Problemer fikk jeg også da jeg skulle begynne
på et nytt nøste,
og det ble ikke fint i skjøtene,
Jeg festa trådene godt,
men nå etter vask ser jeg at jeg må gå over på nytt.
Ergo et dårlig garnvalg til dette teppet.
Når det er sagt,
er teppet mykt og deilig,
og det skal få varme et nytt barnebarn som vi venter på.



Dokka Emma fikk stille som modell nok en gang.




Eneste pynten på dette teppet
er "hullraden" på kantene.


Her finner du to tepper jeg har strikka etter samme oppskrift.


To nye strikkebøker er på plass i strikkebiblioteket.


Mye å glede seg over i regnværet!



Jeg fikk rekordmange visninger på siste innlegg,
og to nye følgere er kommet til.
Hjertelig velkommen begge to!
Takk for fine kommentarer på sokkene!

Det har vært både vått og grått siste uka,
men forrige uke hadde vi kjempefint vær på Beitostølen.



Her har vi Bitihorn midt på bildet.


God helg til dere alle!


Klem fra Ingunn

10 kommentarer:

  1. Nydelig teppe og det ser så mykt og godt ut. Hvilket merinogarn brukte du? Sandnes?

    SvarSlett
  2. Det bliver den kommede baby glad for og dets forældre. Jeg holder også meget af at strikke babytæpper på skrå og der kan leges med farveskift undervejs, hvis der føles for det. Lige nu har jeg et på pindene i garn jeg selv har plantefarvet.
    God weekend til dig og dine

    SvarSlett
  3. Så fint teppe, og så koselig med nytt barnebarn i vente. Her strikkes det bomullsgenser i Solberg heklegarn på pinne nr. 2, tålmodighetsprøve. Men det blir kjempelette plagg å ha i sekken på tur. Og du, Praha anbefales! God helg.

    SvarSlett
  4. For eit herleg og flott teppe :) Ser veldig mjukt og godt ut.

    SvarSlett
  5. Lekkert teppe, men det er så irriterene når garnet er vanskelig å feste. Har det problemet ofte med heklegarn og jeg sitter å knurrer for meg selv.
    ha en fin høst, klem fra Beth

    SvarSlett
  6. Nydelig teppe! Gøy med nytt barnebarn, det blir stas :)
    Ønsker deg en fin dag og uke, jeg skal stikke å stemme hvert øyeblikk. Greit at mandag er min fridag :)
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  7. Nydelig teppe du har laget. Du har rett i at ikke alt garn er godt garn å strikke i. Sliter av og til med at det blir veldig ujevnt strikket og har funnet ut at garnet spiller en stor rolle.
    Men flott ble det, og nå kan du glede deg til den lille kommer :)
    Ha en fin kveld!
    Klem fra Anette

    SvarSlett
  8. Ååå, for eit lekkert teppe !!
    Så fint å vente på eit nytt barnebarn..
    Eg har ikkje vore så flittig på bloggen siste vekene, den stel
    så mykje tid at eg må vente til eg har skikkeleg tid til å sette meg ned.
    Konfirmasjonen var vakker, både konfirmanten og ramma rundt.
    Eg satsa på å få til eit innlegg med det første.
    I dag har eg og mannen min gått ein fin tur på skogsvegar, gjekk fort og fekk opp pulsen. Heimatt og laga middag for så å sove litt på kvar sin sofa. Er ein pensjonist så er ein pensjonist !!!

    SvarSlett
  9. Disse teppene er så gode for babyen. Den drar seg etter kroppen og blir bare lun og god. Ser lett ut, men skjeønner ikke helt det der med hullraden.
    Klemz

    SvarSlett
  10. Å, det var fint babyteppe! :) Strikket et helt enkelt i mangefarget garn til nyeste tilskudd i familien. Det ble ihvertfall deilig og mykt :)

    SvarSlett