søndag 14. mai 2017

Denversokker - for hvilken gang?



Sommersesongen står for døra, 
og da kan det være greit å fylle opp med disse populære sokkene igjen.
Disse selges nemlig unna rimelig raskt.
Dette er et Dropsmønster som jeg har strikka i flere år.
Anbefalt garn er Karisma, men det er et dårlig valg for sokker,
da det er et rent ullgarn uten forsterking.
Jeg strikker av Viking sportsragg som består av 
60 % ull
20 % akryl
20 % nylon.
50  g / 100 m
Jeg angrer fremdeles på de sokkeparene jeg strikka i Karisma.....
Jeg følger mønsteret på leggen, 
men hæl og lest strikker jeg som jeg pleier.
Jeg strikker lesten over 48 masker.
Garnforbruk: ca 145 g



Bunnfarge: Lilla 568
Naturhvit: 502
Svart: 550



 Rød : 565
Naturhvit:  502
Svart: 550



Mellombrun: 519, men ser grå ut her.
Naturhvit: 502
Okergul: Juvel 641


Merkelig nok går det greit å strikke par etter par.
Jeg synes de blir veldig fine uansett farger.
Det blir nok tre par til før jeg gir meg i denne omgang.


Da er 17. mai like om hjørnet,
og jeg gleder meg over at temperaturen har steget noe i dag.


God 17. mai ønskes dere alle!
Hurra for dagen!


Klem fra Ingunn

16 kommentarer:

  1. Så fine sokker du har sydd :)! Du er go'e.

    SvarSlett
  2. Fine strømper og tak for link til mønster. Tror nu ikke jeg får strikket nogen, men gemmer alligevel :)
    God morgen og ny uge

    SvarSlett
  3. Kjempefine sokker, jeg tror jeg må prøve meg på disse neste gang jeg skal strikke sokker. Her regner og regner det. Jeg krysser fingrene for bedre vær 17 mai og alle som skal ut å spille og alle de andre :)
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  4. Det spiller ingen rolle hvor mange Denver du viser fram. De er veldig fine alle sammen, og med ulike fargekombinasjoner blir det aldri kjedelig.
    Fin 17.mai til deg og dine! Klem

    SvarSlett
  5. Dei er berre SÅ nydelege desse lestane.
    Forstår godt du strikkar dei i sterkare tråd, det er så
    kjedeleg når det går så fort hol i dei.
    Ja, håpe veret blir bra den 17. akkurat no er det skodde her ut med havet, men håpe den gir seg. Det har vore nokre fine dagar og då er det ofte slik, "etter den søte kløe kjem den sure svie" ....

    God 17 maifeiring.
    Helsing Anne-Mari

    SvarSlett
  6. Flotte sokker, jeg har også strikket et par etter den oppskriften og gjør som deg, strikker skaftet som på oppskriften og resten som jeg alltid gjør/har gjort :D
    Ha en fin 17 mai :D

    SvarSlett
  7. Flotte sokkar i fine fargar :) Eg og brukar min måte å strikka hæl på.
    Ha ei fin feiring :)

    SvarSlett
  8. De er så fine disse sokkene. Du er produktiv.Ønsker deg en fin 17des.

    SvarSlett
  9. Flotte sokker, eller lester som vi sier. dette mønsteret er virkelig int, og det er inspirerende å se hvor ulike de blir med ulikt fargevalg. Du er kjempeflink, og lur som er ute i god tid til sommersalget. Lykke til med flere slike sokker, gleder meg til å se hvilke fargekombinasjoner du velger neste gang!

    SvarSlett
  10. Herlige sokker i fine farger og mønstre!
    Det minner meg om at jeg må få meg et strikke tøy i sommer. Jeg skal nemlig bli bestemor igjen i august, og jeg har strikket tepper til alle de andre barnebarna, så denne nye må også få :)

    SvarSlett
  11. Å, du er her, og i produksjon! Jeg har hatt lang stillstand, skjønner du, men er nå på besøk hos dere jeg brukte å besøke før!
    Bildet av deg: Du ser rett inn i sjela mi! Klem!

    SvarSlett
  12. Vakker farger, vakker mønsteret... herlig har du strikkt Ingunn.
    MandagHilsen fra Viola God uke for deg.
    Jeg har bakt akkurat havre småkake... norsk oppskrift :-))

    SvarSlett
  13. Så lekre sokker. Likte så godt hvordan de så ut øverst i ribben. De brune var bare helt nydelige i fargene.

    SvarSlett
  14. Ja disse sokkene er fine! Jeg har bare strikket ett par... Enig med deg, de er fine i alle farger:)
    Håper du har hatt en fin helg og at det har vært sol hos deg!:)

    SvarSlett
  15. Fin-fine sokker, absolutt favorittoppskriften det der. Har to par selv og de er så gode. Jeg pleier å strikke i Sterk. Det Vikinggarnet tror jeg ikke at jeg har testet ut før.

    Håper sola og varmen har komt til deg, så det blir mye utetid og fine turer :D

    SvarSlett
  16. Så mye fint det var her da! Har vært på en vandring i bloggen din :) Massevis av flotte luer, sokker, votter og annet. Jeg kommer nok igjen ;)

    SvarSlett