søndag 22. januar 2017

Flere luer med pelsdusk


Luer får vi aldri nok av, 
og disse har fått pelsdusk som er like moderne fremdeles.


Annie-lue fra Klompelompe 2
Garn: Alpaca fra Nille, dobbel tråd
Pinner: nr 4
Garnforbruk: ca 75 g
Strikka ei maken lue som er litt mer baggy før jul,
Den er forøvrig solgt



Snøroselue fra Fru Solengs luer og vanter.
Garn: Koksgrått og rødt ullgarn fra restekassen.
Pinner: nr 3 på oppleggskanten, 3,5 på selve lua.
Kunne med fordel ha brukt 4,0 på mønsterborden.
At jeg aldri lærer!

Ellers har det vært stille her på bloggen i lang tid.
Forma har vært laber,
muskulære smerter i beina, høyt blodtrykk,
en ny runde med krystallsyke
og nå til sist en hårdnakka forkjølelse
som har vart over ei uke.

Men nå ser jeg heldigvis lys i tunellen
og begynner å finne igjen meg selv.


Håper det er en fin søndag der ute!
Min er ganske bra i dag.


Klem fra Ingunn



18 kommentarer:

  1. Nydelige luer, fikk lyst å lage begge to, du må ha god bedring, klem fra Beth

    SvarSlett
  2. Flotte luer. Håper du er bedre nå. Alle disse plagene dine er ikke til å spøke med. Skjønner at du ikke orker så mye. Fortsatt god bedring.

    SvarSlett
  3. Så nydelege huer du har strikka :) Kjekt når dei blir selt unna. Så trasig med så mange plager. Ynskjer deg riktig god bedring :)

    SvarSlett
  4. Skønne huer du har strikket. Du ønskes rigtig god bedring herfra.
    Hilsen Tove

    SvarSlett
  5. Hvor er dine huer flotte - Altid godt med noget til at varme ørerne! Rigtig god bedring.

    SvarSlett
  6. Godt formen din er stigande ! Ikkje kjekt å vere sjuk. Men du har iallfall laga nokre flotte luer😀

    SvarSlett
  7. God bedring 😍 Fine luer du har strikka. Klem

    SvarSlett
  8. Flotte luer! Forkjølelse er ikke godt, jeg har vært det snart en evighet blir liksom aldri helt bra.
    Du må ha riktig god bedring, håper kroppen kommer på plass igjen!
    Klem fra berit

    SvarSlett
  9. Skjønner du har hatt en seig periode, Ingunn! Ønsker deg riktig god bedring. Håper formen stiger og overskuddet kommer tilbake. Ser at pinnene går til tross - kan ikke være lett med spesielt krystallsyken :(

    Nydelige luer med variasjon i farger og mønster. Strikker nå på en ny Allersmøsse og på Emblagenseren.

    God bedring-klem til deg :)

    SvarSlett
  10. Kjempefine luer altså! Det gjør seg med pelsdusker:)
    Huff så mye du har hatt å stri med! Riktig god bedring♡

    SvarSlett
  11. Fine luer igjen! Likte særlig godt den snøroselua. Ønsker deg god bedring. Klem Marit

    SvarSlett
  12. Du strikkar kjempeflotte huer,
    i mange varianter.
    Kjedeleg når ikkje kroppen fungera,
    krystallsjuka er trasig, håpe du får lære nokre
    øvelsar som hjelpe litt hos nokre.
    Her er litt vottestrikk, 12 åringen skal på
    skiskule på Dombås. Dei to som har vore der før meinte dei
    trong dei to para eg sende med, dei blir våte og plassen til
    tørking er begrensa med så mange samla.

    Ha ei fin siste heile veke i januar.
    Det går mot lysare tider.
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  13. Så flotte luer :-) Jeg har faktisk også strikket to Annie-luer, men har ikke hatt på dusk... når jeg ser din lue så angrer jeg nesten litt på det :-)

    Har tatt meg en titt bakover i bloggen, og du har laget masse flotte ting må jeg si. Jeg har desverre vært så opptatt med jobb og skole at blogging og lesing av andres blogger har vært nedprioritert de siste månedene. Men NÅ er jeg igang igjen og koser meg med å se på hvor mye fint du og andre lager. Listen over det man har lyst å strikke blir bare lengere og lengere :-P

    Her oppe i nord har vi hatt all slags vær i løpet av januar. Bare den siste uka har vi hatt alle spektere! Torsdag-lørdag var det skikkelig vær - masse snø og mye vind, og dette førte til en mengde stengte veier. Så fikk vi kulde på mandag, her i Alta var vi helt nede i 22 kalde blå! og nå i dag har vi 4 plussgrader - snakk om variasjon :-)Men, i går var det iallfall klarvær og da tittet sola endelig fram igjen!

    Ønsker deg riktig god bedring, så håper jeg at du også får energi til å skape nye flotte ting.

    Klem, Lena

    SvarSlett
  14. Uff, så kjedelig å ikke være i form. Spesielt kjedelig er det med krystallsyken, da blir man jo helt satt ut. Godt du føler deg litt bedre nå:-) Du strikker som vanlig mye fint, her strikkes det votter på tykke pinner. Klem Marianne

    SvarSlett
  15. God bedring kjære Ingunn. Vi har vinter fortsatt her. - 3 grader og
    deilig snø. Bare glede. Mye på ski og litt strikk. De siste tre årene har vi ikke snø her i mitt hjem.
    Fantastiske luer du strikker. Så fint begge to. Jeg liker spesielt den røde mønster... kjempeflott lua. Du vet, jeg liker mønster-
    strikke :-))) Klem fra Viola - Kos deg -

    SvarSlett
  16. Supre luer du har laget. Men at du er syk liker jeg dårlig. Krya på deg som svensken sier. Krystallsyken har jeg hatt 2 ganger og det er ikke noe behagelig. Riktig god bedring.

    SvarSlett
  17. Godt å høre at du er på bedringens vei, Ingunn :-) Får håpe på rask formstigning nå da, så du kommer deg ut i skisporet igjen. Husker mange vakre bilder fra i fjor.

    SvarSlett
  18. Herlig at du føler deg bedre. Nok en kjempefin lue hos deg, ha en fin, snart helg! Happy Knitting!

    SvarSlett