onsdag 24. august 2016

4 nye par....

Vi har solgt mange par Denver-sokker i sommer,
og nå var det på tide å fylle lageret litt.
Det er i grunnen artig at noen varer blir populære
selv om det medfører at vi må strikke det samme gang på gang.











Garn: Viking sportsragg
Garnforbruk: ca 150 g pr par
Du trenger 2 nøster av bunnfargen, ett nøste hvitt 
og en liten rest av farge 3.
Pinner: 2,5 og 3,5
Oppskrifta finner du her.
Jeg følger oppskrifta mens jeg strikker mønsteret,
men hæl og lest strikker jeg slik jeg pleier på sokker.
Det siste paret ble pressa nå i morges,
så nå følger jeg opp planene om å blogge litt oftere.

Ellers har jeg både rips, bringebær og blåbær som venter 
og skal i saftkokeren.
Mye arbeid med denne bæra,
men det er godt med hjemmelaga,
og så er det noe med å ta vare på ressursene.
Jeg er ikke etterkrigsbarn for ingenting.


Slik var det i otta her hos meg i dag.



God onsdag til alle mine lesere!


Klem fra Ingunn

14 kommentarer:

  1. Kan godt forstå dei er populære, så fine som dei er.
    Lukke til med saftinga :)

    SvarSlett
  2. Kjempefine sokker. Ekstra fine i rødt da. her er også bær/safting osv på gang.
    Klem

    SvarSlett
  3. Det er ikkje rart at dei fine lestane er populære. Folk betaler gjerne for
    fint handarbeid.
    Haustens frukter må me sjølvsagt ta vare på, me pensjonistane.
    Det neste her er plommene. Det er mange glas hermetiserte plommer i matbuda, men det blir vel laga i år også. Kjekt å gi vekk, men det er søtt og mange tel kalorier ;)
    . I år tenkje eg å lage syltetøy av dei også.
    Lukke til med haustinga og prekveringa !
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  4. Åååå så flotte sokker du har strikka. Knaillfin!! Skjønner godt at dem er populær og at du må strikke maaaaange.
    Ønske deg fine høstdager!
    mvh Inger

    SvarSlett
  5. Ikke noe rart at de er populære sokker, de er pene og mønstret gir jo også en mulighet til å variere litt i fargene også :-) Fine ble dine i allefall :-)

    SvarSlett
  6. Nydelige sokker, som jeg godt forstår går som varmt hvetebrød! Håper du har hatt en fin sommer, og at høsten blir like fin! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  7. De sokkene er så fine, mine favoritter. Har planer om strikk av flere, men enn så lenge har andre ting komt foran på lista :) Nå er det høst på gang, så da blir vel behovet for det mye større.

    Kjekt å se du blogger igjen. Hadde pause fra blogg og besøk i sommer og det var i grunn litt deilig. Det er mye som skjer og viktig å være til stede her og nå. Rekker ikke over alt :) Prøver å komme i gang igjen.

    Du har hatt en innholdsrik sommer med dine. Herlig tid det. Håper formen er fin - ser at strikkingen ikke har hatt pause, he-he. Koselig!

    Fin dag til deg, Ingunn! :)

    Og takk for fine hilsener. Skolefrøkena er litt usikker ennå på morningen og liker ikke selve avskjeden, men hun har heller ikke tid til å bli hentet på SFO, he-he. Det er jo gode tegn. Begynner å bli trygg, så da går det seg fort til.

    SvarSlett
  8. Skjønner godt at disse sokkene er populære: De er jo kjempefine! Men du så kjedelig det må bli i lengden å bare strikke dem!
    Blir imponert over hvor mye du gjør med bærplukking, safting, sylting, baking og alt! Du er produktiv og må ha masse energi :)
    Nå sitter jeg her i regnværet, men drømmer fortsatt om flere soldager før høsten kommer for fullt.
    Ha en fin dag! Klem

    SvarSlett
  9. Fine sokker du har strikka. Merka hausten nærmar seg....... då håper eg på meir tid til håndarbeid. Holder på med å strikke vanter. Go´e torsdag til deg.

    SvarSlett
  10. Så fine !
    Forstår at de er populær .
    Ha en fin fredag.
    Klem Christina

    SvarSlett
  11. Kjempeflotte sokker og veldig hyggelig klassisk mønsteret,
    drops design jeg strikker oft også :-)) Takk for link.
    Vi har denne dager riktig fint sensommer... 30 grader...
    og vi pakker snart kofferen og tar en tur til ferie, det
    blir spennende min første strikkefestival er der... ren tilfeldighet, - heldiggris, selv om jeg nå strikke lenge nok
    til å endelig besøke en strikkefestival :-))) Gleder meg veldig.
    Ha det riktig godt, kjære Ingunn. Klem fra Viola

    SvarSlett
  12. Ja nå er det tid for varme sokker !
    Flotte sokker og jeg skjønner godt at de er populære .
    Du er jo fantastisk til å strikke !
    Ha en fin helg '

    SvarSlett
  13. De sokkene er bare så fine! Det er favoritten til datteren min, og jeg må nok også igang med noen flere par av disse snart.

    SvarSlett
  14. Skjønner godt at de sokkene selger, så fine som de er😀

    SvarSlett