torsdag 16. juni 2016

Bestillinger

Jeg har vist et sett bestående av traktorgenser og bukse 
her på bloggen før. 
Da dette ble solgt, 
ville kunden gjerne ha et sett til, 
bare litt større, 
og nå er det levert.


Dette settet er i str 4 år,
men garnet er det  samme,
nemlig Drops baby Merino.
Gratis mønster på Sandnesgarn.



Til buksa har jeg funnet oppskrift i heftet
Babystrik på pinde 3
av Lene Holme Samsøe.
Med noen flere oppleggsmasker
og ekstra lengde ble buksa stor nok.




Så var det en eldre herre som trengte tynne ullsokker
til bruk sommers tid,
og slik ble disse til.




Det ble et par til i samme slengen.



Garn: Silja
Garnforbruk: Ca 100 g pr par
Pinner: nr 3


Vi har hatt utrolig fint vær i det siste,
men i går regna det ganske mye.
På en liten regnværstur i kveldinga
fikk jeg med meg denne buketten heim.


Liljekonvall og syrin minner meg om skoleavslutning
selv om det er noen år siden sist.
Men at det drar seg mot ferie er sikkert.....


Kanskje på tide å ønske god sommer?!


Klem fra Ingunn

16 kommentarer:

  1. Kjempefint sett å starte vinteren med i år.
    Klem

    SvarSlett
  2. Flott sett, skjønner godt at dette falt i smak!
    Deilige sokker også, får ikke nok av slike.
    her regna det godt går også og det var egentlig godt for alt som vokser og gror. I dag har solen skint igjen og vi har hatt en fantastisk fin tur til Ladegården med beboerene på jobben :)
    God sommer til deg også, håper den blir fortsatt fin.
    Klem

    SvarSlett
  3. Åååh - så nydelig. Gleder meg til jeg får barnebarn. Da skal jeg strikke dette settet. Får aldri nok av rundfellinger heller - elsker dem!

    I Modum regnet det også i går. jeg synes bare det er flott, for plenen begynte å bli vissen og jeg blir litt lei av å vanne blomster hver kveld. Elsker en frodig hage stappfull av fargerike blomster - liker bare ikke all vanningen som skal til.
    Håper du får en flott sommer, og at du ikke kutter bloggen helt ut selv om du har ferie.
    Klem fra Vikersund

    SvarSlett
  4. Så fint traktorsett! Du er jammen meg produktiv! I sommervarmen har jeg måttet finne noen enklere prosjekter. Men det viktigste er jo at man har et håndarbeide mellom hendene! Ja, sommeren nærmer seg med storskritt, og skoleavslutninger for barnebarna, så da ønsker jeg deg en riktig god sommer! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  5. Virkeleg flott strikkasett.
    Heldig barn som får dette.
    Og lestane ser gode ut.
    Her har det ikkje regna enno, så det er tørt.
    Men Rhododendroane blomstrar ein etter ein og sprer glede rundt seg.
    Meldingane seier vel at solskinnsperioda snart er over.

    God fredag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei på jonsokafta.
      Me har eit barnebarn som er 12 år i dag. Han skal feire med grilling
      og kos, men ikkje bål der.
      Me skal ha med heim to småjenter til overnatting så kanskje me får sjå litt av bålet her på garden når me kjem heimatt.
      Bålet ligg heilt ved sjøen, men sterk vind har hindra oss mang ein gong i å tenne det. I dag er det overskya og stilt, 15-16 grader.
      Her er tørt etter fleire veker med sol og vind så eg håpe folk passa godt på med båla rundt omkring.
      Kos deg med barnebarn og god sommar vidare.
      Helsing Anne-Mari

      Slett
  6. Nydelige liljekonvaller. D er det juni og snart St Hans når jeg plukker de.Det er litt senere her,så enda har jeg ikke plukket noen.
    Skal strikke en traktorgenser jeg også,men er usikker på garn og farger som jeg har. Er i tenkeboksen enda,ang det.
    Håper alt er bra med deg,og kreativiteten i sommer :-) Fortsatt fin helg

    SvarSlett
  7. Snedig hvordan enkelte ting/lukter bringer med seg bestemte minner hvert år :) Settet med genser og bukse ble kjempefint! Blir en stilig liten gutt, ja :)

    SvarSlett
  8. Det settet er bare så stilig, jeg har en tante gutt som ønsker seg en sånn så da har jeg ett prosjekt mot høsten der.
    Nei jeg greier heller ikke å bare sitte stille, men burde vel gjort det en gang i bandt.
    Så fine liljekonvall, det må være tegnet på at sommeren har kommet til deg også Ingunn.

    God søndag til deg.

    SvarSlett
  9. Så flott strikkasett, og nydeleg liljekonvall :) God søndag.

    SvarSlett
  10. Så flink du er, strikkepinnene må gå varme hos deg! Vakre liljekonvaller. Jeg hadde også plukket noen for en stund siden, og satt dem på salongbordet. Men snart satt jeg med tett nese og stadige nyseanfall, så det var bare å flytte dem. Heretter må jeg nok nøye meg med å beundre dem utendørs. Ønsker deg en god sommer!

    SvarSlett
  11. Du får jammen strikket litt. Det ene nydelige og forseggjorte plagget etter det andre. Kjempeflott sett... og litt kjekke tjukkelabber også ^_^ Strikker på en snøløvgenser til nevøen (igjen).

    Lite tid til strikk og blogging og innetid. Det er i grunn veldig godt at det regner ute nå. Det gir oss vestlendinger et pustehull innendørs slik at vi føler at vi ikke må være utendørs for å nyte all go'været, hihi! Er ikke vant til så mye finvær som det har vært her i det siste - iallfall ikke i strekk :))

    Høres ut som du får noen om enn litt travlere, men fin-fine uker foran deg med besøk og liv og røre. Herlig det. Må du kose deg skikkelig med dine og nyte sommer'n!

    Sommerklem til deg, Ingunn :D

    SvarSlett
  12. Traktortrøjen har jeg også strikket, den er så kæk. Og så fin med bukser til.
    Jeg tror jeg må se at få anskaffet Lene H-S to strikkebøger. Der er efterhånden flere småfolk i familien, og det er et genialt træk at udgå fra pindestørrelsen i stedet for garnet. Så kan man få brugt sine restenøgler.
    I dag er det Sankt Hans med bål på stranden i Danmark, men da jeg bor i Sverige fejrer vi midsommer i morgen, med dans om midsommerstangen. Fra nu af bliver dagene kortere, men sommeren er her et godt stykke tid endnu.

    SvarSlett
  13. Veldig søt har du strikket traktortøjen og bukser til. Riktig for guttunge med 4 år. Flittig du kjære Inngun. Alt i orden med mamma min.
    Jeg er lettet. Jeg hadde ikke tid til å blogge. Men nå jeg er tilbake.
    Selv om det er mye tid ute i naturen uten datamaskin :-)) Ha riktig god sommer. Klem fra Viola

    SvarSlett
  14. Ha det fint alle sammen,kjære Ingunn... jeg har besøk fra datter og barnebarn også
    og barnebarn - jeg har to uker her :-))) Det blir fint!!!
    Stor klem fra Viola

    SvarSlett