fredag 22. april 2016

Tora-pannebånd fra Klompelompe



Utgangspunktet for dagens innlegg er denne julegava, 
Klompelompe-boka og 3 nøster Sandnes Merinoull.





Først strikka jeg denne lua i Torpa-strikk.
Tror kanskje den riktige fargen er på lua.


Deretter ble det Tora-pannebånd.


Med pinner nr 4 gikk det kjapt å strikke,
og morsomt var det også.
Ser ikke bort fra at det blir flere.....




Størrelse 1-3 år.
Garnforbruk: 25 g.



Denne er i voksen-størrelse.
Det er stort hode på denne dokka.
La opp 104 masker,
altså 3 mønsterrapporter mer enn 4-10 år.
Garnforbruk: 45 g



Det ble 3 pannebånd av garnet som ble igjen etter lua,
 og her er det str 1-3 år til venstre, 
4-10 år i midten og voksenstr til høyre. 
Garnforbruk 4-10 år: 35 g
Det er alltid en god følelse å få brukt opp absolutt alt garnet.
Men må nok på jakt etter mer Sandnes Merinoull,
for det er mye fint i Klompelompe.


Det drar seg mot helg igjen.
Vi har det kjølig, 
men det er deilig i sola når vi finner ly for vinden.
Det har blåst godt i det siste,
riktignok mindre i dag enn i går,
men det kan gjerne løye litt til.
Ser ikke bort fra at det kan bli en skitur
med tørr-voks under skia i helga......


Jeg har være heldig og fått nye følgere.
Velkommen skal dere være!


God helg til dere alle, 
og tusen takk for alle tilbakemeldingene på pulsvarmerne!


Klem fra Ingunn 

21 kommentarer:

  1. Ååå den boka altså... ^_^ Så utrolig mange flotte oppskrifter! Du har vært flittig med pinner og garn. Garnbutikken min selger dessverre ikke Sandnes sin merinoull, kun Drops sin. God den også, men tykkere tror jeg...?

    Flotte plagg til små og store! :)

    Trodde våren var komt hit og enda mer i Gdansk. Vi har hatt regnvær siden vi kom hjem - i dag fikk vi en dæsj snø også. Forsvant fort, men det er alle årstider. Nå er det sol og blå himmel?? :O Sånn kan det være her på kysten ^_^

    Ønsker deg ei riktig god helg, Ingunn!

    SvarSlett
  2. Deilige pannebånd. Ja, det er litt kaldt ennå. Her er solen mye fremme men så er det en del skyer som ødelegger. Blir sånn, inn og ut hele tiden. God helg Ingunn.

    SvarSlett
  3. Pannebåndene dine ble kjempefine og flott å bruke alt garnet :)
    Nå blir deg godt med helg selv om jeg må en snartur på jobb i morgen.
    Vi har hatt noen fine dager nå, så krysser fingrene for fint helge vær også.
    God helg til deg.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  4. Forstår det er mange flotte oppskrifter i den boka. Fine pannebånd som er gode å ha no på våren. God helg.

    SvarSlett
  5. Så flott å få brukt alt garnet, morsomt med de fine pannebånda i tre størrelser. gode å ha på våren.

    SvarSlett
  6. Jeg trykket litt for raskt på "publiser" knappen - skulle jo ønske deg god helg også :) Klem fra Marirt Johanne

    SvarSlett
  7. Morsomt å lese innlegget ditt for jeg sitter og planlegger å bruke opp to nøster merinoull fra sandnes jeg også. Flotte pannebånd du har laget. Klompelompe har mye fint altså. Jeg må nok føre opp boken på ønskelisten min. Tusen takk for veldig hyggelig kommentar på bloggen min. Ønsker deg en fin søndagskveld. :)

    SvarSlett
  8. Så mye fint du lager Ingunn, lekre luer og panneband:-)

    SvarSlett
  9. Morsomme og søte pannebånd! Du er produktiv som alltid :)

    SvarSlett
  10. Så fin lue og lekre pannebånd. Alt du lager blir så delikat og fint! Måtte på med piggdekkene igjen i dag tidlig.... irriterende, men bedre enn å vrake bilen og kanskje det som verre er.

    SvarSlett
  11. Det er så mye fint å strikke fra klompelompe boka. Lekkert det du har valgt å strikke nå :) Hos meg er det sur vind og regn i dag.. Ikke mye varmt vårvær :( Men det dukker nok opp :)

    SvarSlett
  12. Så mye flott du har strikket, god helg til deg!

    SvarSlett
  13. Så nydelig pannebånd.
    Likte godt fargen også.

    God helg

    SvarSlett
  14. Lurer på om jeg ikke må kjøpe den boka bare pga det pannebåndet. Liker det kjempegodt! Så er det jo mye annet fint også. Dønn umulig å få for mange strikkebøker :-) Du er jammen produktiv, og veldig flink med farger.
    Håper du fikk deg en fin skitur og en strålende flott helg.

    Klem fra Vikersund

    SvarSlett
  15. Hei Ingunn.
    Hva du får tryllet frem, kjempefint.
    Den boken skal jeg nok få i hus før høsten setter inn, det er jo så mye lekkert å fint der.

    Det er kaldt her også, lite med vår temperaturer men det skal vist bli bedre mot helgen.

    God ny mai uke.

    SvarSlett
  16. Koselig den boka der. jeg fikk den til bursdagen. Fine ting du har strikka. Ønsker deg fine maidager.
    Klem

    SvarSlett
  17. Fin lue og pannebånd du har strikket! Jeg er så absolutt enig med deg, og mange andre, det er så mange fine oppskrifter i Klompelompeboka!
    Svar på ditt spørsmål hos meg; det er sinnasau jakke jeg strikker, men den er vel ikke så ulik hverdagsjakken.
    Her i nord nytes fine vårdager. Det er mange år siden det var snøfritt i hagen så tidlig i mai.
    God helg!

    SvarSlett
  18. Så mye du fikk ut av restegarnet! Her hviler strikkepinnene, og jeg syr bunadskjorte til sønnen min! Snart er det jo 17. mai, så tiden er knapp! Men det blir hyggelig å ta frem strikkepinnene igjen også - og greiere håndarbeide foran tv'n! Ønsker deg en fin søndag! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  19. Ingunn! Håper det står bra til med deg. Mai er en hektisk måned med mye som skal skje :)

    Så kjekt med Tour of Norway. Tvi tvi, kos deg og hei i vei :)

    Av og til har vi veldig sunne matpakker, andre ganger er det vel helst av det søte slaget. Vesla elsker frukt & bær, Jr sier ja takk begge deler. Det gjør jeg også ^_^

    Greide å få meg en strekk i leggen da jeg var oppe i Brandsøyåsen i går. Nå blir det ei rolig uke så strekken får fred.. :/ Kjekt med nærturer - og i så måte kan det kanskje bli en tur til en gapahuk uten mye vandring. Den store fjellturen jeg ville være med på i helgen kan jeg se langt etter nå. Jaja :)

    Nyt flotte mai, turer i skog og mark og kos deg med bundingen?? :)
    Klem fra meg

    SvarSlett
  20. Flotte pannebånd, og det rare er at ved siden av meg ligger boken og garn til å strikke et! Tilfeldighetene rår noen ganger!

    SvarSlett