tirsdag 9. februar 2016

Uvdal, 9. februar 2016


Tåke, nysnø og null grader, men prima sparkføre!



Fra Vestsidevegen mot Tuftobrua.





Ingen barneskispor her i dag, 
men i dette området har jeg tilbrakt mye tid med elevene mine.
Med ski, akebrett, bål, pinnebrød, pølser og kakao. 
Gode minner....





Uvdal skole der jeg hadde mine 16 siste yrkesaktive år.





Uvdal kirke fra 1893. 
Mange turister stopper og tar bilder her,  
muligens i den tro at dette er stavkirka, 
men det er det altså ikke. 
Den ligger på Bygdetunet.





Nå nærmer sola seg huset vårt også.
Bildet er tatt fra kjøkkenvinduet etter dagens tur.
Og nå letter siste rest av tåka.


Sitter her og håper på noen kuldegrader.
Kanskje det blir en liten skitur etterhvert?
Men nå skal jeg strikke litt før middag.


Fortsatt god tirsdag!


Klem fra Ingunn

13 kommentarer:

  1. Så heldig du er som har sparkføre :)

    God tirsdag til deg også!

    SvarSlett
  2. Trolsk lys på det første bildet der! Så flott med en sparktur.
    Ikke mange steder det går an å kjøre spark nutildags. Her har de strødd overalt. Så nå skal bikkja og jeg ut på en tur i strøgrus og regn.
    Ha en fin ettermiddag!

    SvarSlett
  3. Fortsatt vinter hos deg.mher er det helt grøn og vårlig for i dag skinner sola igjen etter tåkedager. Vi drar derimot til fjells, Sjusjøen, torsdag og blir der en uke. Håper på fint vintervær. Jeg skrev sist om mønster på sikksakk skjørtet til Klumpelompe. Min datter hadde boka, så nå blir det strikking.

    SvarSlett
  4. Herlige tur du hadde kjære Ingunn og så vakre mimre :-))
    Ha riktig glede med fantastisk vintervær og snø. Gleder meg å se!!
    Håper jeg kan også denne februar... vi har varm fortsatt... i dag 8 grader. I dag vi feiret Fasching - Karneval så flott for barn.
    God dag fortsatt. Klem fra Viola

    SvarSlett
  5. Her har snøen forsvunnet, og de første snøklokkene funnet veien opp av jorden☺️. Et variert land vi bor i sånn værmessig. Skulle ønske vi hadde snø og kuldegrader her og, deilig med litt vinter☺️

    SvarSlett
  6. Flotte bilder.
    Sparkeføre er gull verdt, men må innrømme det er lenge siden jeg brukte spark.
    Ha en fin tirsdag

    SvarSlett
  7. Nydelige bilder, flott hos deg selv i gråvær!
    Solen har tittet frem her i dag også, og det er deilig at det begynner å bli lyst når man går hjem fra jobb :)
    Kos deg med strikkingen.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  8. For ein fin natur du har rundt deg.
    Flott kyrkje.
    Her har vind og regn tatt all snøen, igjen. Slik er det her
    på våre kanter, men det kjenner du til frå dine år på Nordmørskysten.
    No har eg sett siste episode av Krig og Fred.
    I morgå skal eg på kino kl 11 og sjå Margareth Olin sin film om Snåsamannen,både gler og grur meg, den er visst kraftig for tårekanalane..
    Godnattklem frå,Anne-Mari

    SvarSlett
  9. Så utrolig hyggelig med sparktur! Husker jeg elsket å sparke da jeg var lita. NÅ er alle veiene hos oss strødd eller skrapt, så det fins ingen fine steder å sparke. Om man da ikke velger å putte sparken i bilen og da den med i skogen..
    Vakkker kirke - stav eller ikke. Og nydelig plass du bor :-)
    Ønsker deg en flott lillelørdag, Ingunn!

    SvarSlett
  10. Så heldig du er som har spark-føre. Tok ut sparken tidligere, men nå blir det grusa storst sett over alt her så jeg fikk bare den ene turen ;) Sparken har kommet ut og kanskje det kan komme sparkføre igjen. Nå er det bare blankis med masse grus her...
    Kos deg på spark og ski :)

    SvarSlett
  11. Flotte bilder, tusen takk for 'turen'!

    SvarSlett
  12. Flotte, stemningsfulle vinterbilder fra Uvdal! Håper du får kuldegradene dkne etterhvert sånn at du får deg en god skitur, kanskje til helga!?
    Her i nord er det rikelig snø, noen få kuldegrader, vind og snøkov. Stemningsfult det også, med vinduene dekket av snø :-)

    SvarSlett
  13. Nydelige bilder av vakkert terreng. Kos deg med snø og vinteraktiviteter :))

    SvarSlett