tirsdag 24. november 2015

Jenteluer



Denne lua så jeg på en blogg for flere år siden, 
og jeg var fast bestemt på at den måtte jeg strikke.
Men siden det ikke er noen småjenter i familien, 
har det blitt med tanken.
Lua er et Marte Helgetun design og finnes i boka hennes, 
"Strikk i all enkelhet", 30 oppskrifter til barnehagebarn.
Jeg synes luene er kjempefine,
og nå skal de få bli med på julemarked til helga.



Denne lua strikka jeg først.
Garn: Baby silk fra DSA  311
Størrelse: 4  år
Pinner: nr 5
Garnforbruk: ca 90 gram



Denne lua har øreklaffer og bare ei flette.
Garn: Baby silk fra DSA  312
Størrelse: 2 år
Pinner: nr 5
Garnforbruk: Ca 90 gram


Lua strikkes på tvers med dobbel tråd,
og den var både morsom og rask å strikke,
og ikke var det vanskelig heller.
Det ble ikke så stor forskjell på størrelsen,
men luene er tøyelige uten å miste fasongen,
og begge to passa perfekt til til dokka Emma.


Jeg fortsetter med lue-strikk,
men nå blir det til voksne hoder.


Ønsker alle som er innom en riktig fin tirsdag!


Klem fra Ingunn

13 kommentarer:

  1. Ved du om opskriften kan købes nogen steder?
    Den er så fin, den hue!

    SvarSlett
  2. Boka " Strikk i all enkelhet " er til salgs i nettbutikken til Marte Helgetun. Der får du også kjøpt garn. Lykke til!

    SvarSlett
  3. Så fine! Jeg har også laget en oppskrift til en lignende lue, men den er ikke utgitt i bok :-)

    SvarSlett
  4. Se der ja! Kjempefine luer du har strikket. Og enig med deg at de er morsomme å strikke. Disse får du helt sikkert solgt.
    Ha en flott uke videre, jeg krysser fingrene for at isen ikke er fult så skummel i morgen :)
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  5. De er så fine de luene der. Jeg har jo boka selv, men trodde den oppskriften kun var til de minste jentene. Tror jeg må sjekke oppskrift og garnlager... ^_^ Takk for tips, Ingunn :)

    Kjekt med marked - og du kan strikke hva du ønsker. Regner med at du har litt av et utvalg med deg. Kos deg med strikkingen! :)

    SvarSlett
  6. De er kjempesøte, disse luene :) Håper det dukker opp noen jenter hos oss i nærmeste fremtid - har og lyst til strikke disse :)

    SvarSlett
  7. Også jeg som tenkte det var et jente-barnebarn på gang, og så var det til markedet..... Ja, ja det var i alle fall helt nydelige! Moro å strikke slike små plagg. Det er jo så søtt og så går det veldig fort å strikke.
    Ha det fint! Klem fra meg :)

    SvarSlett
  8. Sånn lue må jeg kanskje ha til lillesøster... Veldig fine!

    SvarSlett
  9. Så fine luer! Det er artig med flette på tvers, men det ser vanskelig ut! Lykke til på julemarkedet! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  10. Flotte huer.
    Lukke til med julemarkedet.
    Her er fælt regnver, heldigvis blir det ikkje oversvømmelse rundt oss, men fleire vegar på Sunnmøre er stengde pga flaum.
    Eg held på å førebu familiemiddag i morgå. Det blir potetball med tilbehør.
    Eg feira dagen min eit par dagar på forskot for at det skal passe for alle.

    God helg frå Anne-Mari

    SvarSlett
  11. Kjempefine luer, og takk for gode ord om min Nails lue.
    Har kommet med en Ellen lue også nå. Det bobler over av skaperglede her.
    God helg

    SvarSlett
  12. Så søt var fletteluene... kjempeflott. Håper du hadde en riktig fint julemarket.
    Jeg hadde en koselig dag med venninne og vi har arbeidet med leire... herlig.
    God første aventskveld. Stor klem fra Viola

    SvarSlett