søndag 5. april 2015

Velsmakende pizzasnurrer



Tenkte egentlig å lage en helt alminnelig pizza,
men så kom jeg over oppskrift på pizzasnurrer 
i Dagbladet 1. april.
Oppskrifta er levert av Opplysningskontoret for Meieriprodukter. (Melk.no)


Deig til 16 stk

50 g gjær
3 dl ekstra lett melk
1/2 ts salt
1 ss olje
4 dl sammalt hvete, grov
4 dl hvetemel

Lag vanlig gjærdeig, og arbeid deigen til den slipper bollen. 
La den heve ca 1 time.


Fyll:  (Jeg brukte det jeg tenkte å ha på pizzaen).

1 pk kjøttdeig (400 g)
1/2 løk
Litt smør/olje til steiking
Salt og pepper
1 boks hakkede tomater med basilikum og oregano
1 liten boks ananas i tynne skiver (slå av laken)
1/2 pk soltørka tomater kutta i små biter
ca 150 g revet ost
Et dryss oregano


Brun løk og kjøttdeig i litt smør. 
Ha på salt og pepper og boksen med tomater. 
Kok såpass lenge at det meste av væska er fordampa.
Kjevle deigen til et rektangel og fordel fyllet utover leiven sammen med ananas, soltørka tomater, oregano og ost.
Rull sammen fra langsida og skjær rullen i 16 biter.
Plasser snurrene på et stekebrett ( jeg fordelte dem på to ).
Etterhev i ca 40 min og steik på 200 grader 
midt i ovnen i ca 20 min.

Disse pizzasnurrene falt i smak her i huset,
og det du ser på bildet er restene etter et måltid for tre.
Tror ikke disse får noe langt opphold i fryseren.


Vel bekomme!



Så kom det en gråværsdag etter alle solskinnsdagene i påska,
og trafikken etter veien viser at nå er hytteturistene fornøyde.
Håper bare alle kommer seg vel heim etter ferien.




Klem fra Ingunn


13 kommentarer:

  1. Såg kjempegod!!Pizzasnurrer er en favoritt her i heimen. Kjempe fin til turmat også. Vi bruker også lage det etter Tacokjøttdeig restene, kjempe godt og noen ganger lager vi med skinke! Fortsatt god påske til deg!

    SvarSlett
  2. Her i huset er pizzasnurrer ein sikker vinnar ;) Det er slik ungdomen likar, og det er så kjekt å kunne by på noko som alle kan lika. Fortsatt god påske!
    Siri

    SvarSlett
  3. Ser ut som nydelege pizzasnurrar.
    Eg hadde i fryseskapet og dei forsvant fort i løpet av påska. Trur eg brukte Trines matblogg si oppskrift.
    Håpe du har hatt ei god påske.
    Me reise heim i morgå og kvardagen ventar.

    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
  4. De så fristende ut. Har invitert gjester til neste helg og har ingen aning om hva jeg skal servere, som skal være enkelt og smakfullt. Kanskje jeg skal prøve å lage pizzasnurrer :) Høres ut på kommentarene her at det kan være en god idè. Har faktisk aldri laget det før, men det er jo bare til å prøve :)
    Ha en flott mandagskveld!
    Klem fra Anette

    SvarSlett
  5. Nam, de så gode ut, takk for oppskrift må nok prøve disse en dag!
    Nå er vi tilbake i Oslo og jobb i morgen. Fri dager går så alt for fort, men det har vært deilig med masse fint vær :)
    Kos deg resten av uken!
    Klem

    SvarSlett
  6. De var smarte, kan jo være en god ide til å ta med på tur og. Takk for at du delte oppskriften :-) Må prøves en dag :-)

    SvarSlett
  7. Uhhhmmm, ser lækkert ud. Må være perfekte til en skovtur.
    God ny uge

    SvarSlett
  8. Namm, disse ser herlige ut - fikk lyst til å prøve jeg også. Du skriver så trivelige blogger Ingunn :) ha en fin dag

    SvarSlett
  9. Veldig lurt. Lager slike til barnebursdager, de er gode og de skåner oss for mye griseri og sløsing med mat ;o) God helg

    SvarSlett
  10. Nam, nam, syns jeg kjenner lukta helt hit! :)

    SvarSlett
  11. Disse må prøves, tusen takk for oppskrift!

    SvarSlett
  12. Pizza gjør som regel stor lykke, og dette var jo en artig variant! Takk for du deler oppskrift! Så uheldig du var, som brakk armen din, håper det går bedre nå og fortsatt god bedring! Det ble en lang bloggpause på meg, koselig å være tilbake! :-)

    SvarSlett
  13. Dette så godt ut. Jeg liker sånne små gode boller.
    Klem

    SvarSlett