torsdag 5. desember 2013

Neste par

Tusen takk for alle de fine tilbakemeldingene jeg har fått på mønstervottene mine! 
Her kommer et par til.



Disse er strikka i Lima fra Drops på pinner nr 3,5.
Da Lima er et tykkere garn enn Alpaca soft,
valgte jeg en enklere kantbord på mansjetten, 
og egentlig synes jeg den er like fin.
Lima består av 65% ull og 35% alpakka,
og det gir myke votter som både er tette og varme.
Dette paret ble noe større enn det forrige
og skal også få bli med på marked.
Når jeg først er i gang,
er det like greit å strikke flere par.
Mønsteret sitter nesten i fingrene.
Men tror kanskje det blir en liten pause nå....



I går kveld begynte det å snø,
og det kjennes helt riktig nå når jula nærmer seg.


God førjulstid til dere alle!


Klem fra Ingunn

14 kommentarer:

  1. Riktig så flotte :)
    Her er det mildt og fint, ikke sett noe til stormen som er meldt på Sørlandet.
    Ønsker deg en fin kveld :)

    SvarSlett
  2. Nydelige votter! Strikker på selv, men har hendene fulle i dag med ei som har fått omgangssyke. Kjedelig for både henne og mammaen:) men ute er deg tøft vær, så vi koser oss hjemme; )

    SvarSlett
  3. Du er så flink:) Flotte votter - igjen!
    God kveld til deg:)

    SvarSlett
  4. Nok et flott vottepar til, du strikker så fint!
    Vi venter på uvær i kveld, håper det "blåser" over :)
    Ha en flott kveld.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  5. Det var flotte votter! Og det er jo sånne votter folk vil ha - reale, tykke votter med mønster på. Har notert meg oppskriften :-)

    SvarSlett
  6. Flotte votter igjen:-) Hadde jeg vært like rask med strikkepinnene som deg, hadde jeg ikke trengt å bekymre meg om de vottene jeg strikker skal bli ferdige til jul:-) God helg! Klem Marianne

    SvarSlett
  7. Super fine votter... du er veldig flittig Ingunn.
    Deilig garnet med ull og alpaka.
    Fin Nikolausdag for deg.
    Klem fra Viola.

    SvarSlett
  8. Der var du sannelig på nytt med noen flotte votter. Takker for tips ang. garn til selbuvotter. :-) Ha det fint i helgen!!!

    SvarSlett
  9. Hei Ingunn, ser du skyskyting... veldig fin... masse glad deg :-)
    Oksekjøtt jeg har i ovn, jeg lage med poteter og rødkål.
    Fin advent jeg ønsker. Klem fra Viola.

    SvarSlett
  10. Så fantastisk flotte votter du strikker! Jeg er ingen vottestrikker, dessverre, for jeg synes slike er flotte, men var så heldig at jeg fikk bestilt noen par ifjor…. ha en flott søndag hos deg!

    SvarSlett
  11. Nydelige votter, begge parene! Blir veldig imponert når jeg leser at mønsteret sitter i hendene :) Ha en fin uke! Nå har vinteren kommet hit også - koselig! klem herfra

    SvarSlett
  12. Så fine votter! :) Og så spennende med marked :)

    SvarSlett
  13. Så flotte de var! Lima er et godt garn, liker det kjempegodt.

    Ha en flott adventstid :)

    SvarSlett