onsdag 24. august 2011

Flere par pjona - votter


Det er blitt fire par så langt, alle med Vestlandsgarn fra Gjestal. Det var artig å prøve forskjellige størrelser, og jeg har stjålet litt tips fra flere kilder når det gjelder maskeantall, økning og felling. Jeg liker passformen på disse. Jeg har notert hva jeg har gjort etterhvert, for i begynnelsen syntes jeg det var litt vanskelig å telle omgangene og se hvor jeg hadde felt og økt.
Jeg tover vottene på 40 grader i maskin og børster innsida med ei litt hard børste etterpå. Dette gjør vottene ekstra myke, og sikkert varme, inni. Disse havner nok i julegavekorga, men først skal de få bli med på strikkekafe neste onsdag.

Er i gang med et par i tilnærma spiralmønster, og det kommer her på bloggen etterhvert. Ellers har jeg flere typer garn jeg har lyst til å prøve. Pjoning er nemlig veldig artig å holde på med. Bare sett i gang!

2 kommentarer:

  1. flotte votter :) De kommer til å bli gode til vinteren :)Hvordan ser innsiden ut når den er børstet? Har bare hørt om børsting, aldri prøvd og aldri sett. Men de blir varmere da?

    SvarSlett
  2. Hei! og takk for koselig besøk i bloggen min. Her var det jammen mye fint! Ekstra artig at du kaller bloggen din "bundingen" for det sa Mamma om strikketøyet sitt også - koselig minne.
    Ser du pjoner og har lagt ut et kurs her, så hit vil jeg helt klart ta turen igjen. Så må du kose deg med fine turer og hyggelig håndarbeid videre :-)

    SvarSlett